משלוח מגשי פירות וסלסלת פירות

Loading...

היתרונות באכילת פרי הדר

יתרונות תזונת פירות ההדר

מחקרים חדשים מלמדים אותנו כי אכילת פרי טרי, וטריותו של הפרי כאן חשובה לא פחות מהפרי עצמו, הכרחית ומועילה מאוד לתזונה מאוזנת ונכונה, ותורמת מיד ובחשבון אחרון לבריאות כללית טובה, כשהיא מקטינה משמעותית את הסיכון להיפגע ממחלות כרוניות, וממחלות סרטן, שבץ, מחלות לב, קטרקט, מסיע בתיפקודים קוגנטיביים ואף לבריאות העובר כבר בבטן אמו.

רכיבים חיוניים בפירות

פירות ההדר מכילים פחמימות פשוטות, כלומר סוכרים מסוג פרוקטוז, גלוקוז וסוכרוז, חומצה ציטרית – המספקת מצידה גם היא כמות מועטה של אנרגיה קילוקלורית, וסיבים תזונתיים המוכרים בשמם המדעי כפוליסכרידים לא עמילניים, ומהווים כשלעצמם תערובת פחמימות, עם יתרונות בריאותיים משמעותיים וחשובים.

הסיבים העיקריים הם סיבי הפקטין עד שבעים אחוז, בעיקר בשקיות המיץ ובקרומים, המשפיעים על העיכול, המטבוזלים, וחשוב לא פחות – מאט את ספיגת הגלוקוז בדם, מוריד את רמות האינסולין, ומקטין את הכולסטרול LDL ה’רע’.

פירות הדר: תרומה ולא פגיעה בדיאטה

חשוב להבין כי על אף שפירות ההדר הם מתווך מצוין לקליטת פחמימות וסוכרים, הם בעלי ערך אנרגטי ממוצע נמוך יחסית, ובכך הם זמינים וכדאיים גם לשומרי המשקל.

תפוז ממוצע עשוי להכיל בממוצע כשבעים קלוריות, באשכולית כתשעים קק”ל, והערך הקק”ל של כפית מיץ לימון כמעט בטל בשישים ועומד על כארבע בלבד.

אוכלוסיות יעודיות להפקת יתרונות הפרי

מכאן שאוכלוסיות רבות יכולות ליהנות מהיתרונות הבריאותיים הרבים שבפירות ההדר, ביניהן ניתן למנות גם קבוצות שנתרמות במיוחד מצריכה גבוהה של פירות הדר: אוכלוסית המעשנים, צרכני האלכוהול המתונים והכבדים כאחד, חולים בעלי מערכת חיסון חלשה או במצב קריטי; חולים עם כוויות חמורות, סובלים מחום, משברים, חולים לאחר ניתוח, כאלו הסובלים ממחלות קשות כשחפת, ילדים וטף, מבוגרים, ועוד.